eingesammelt.
NAMUR, Belgium, Oct. 5, 2016 /PRNewswire/ -- VolitionRx Limited (NYSE MKT: VNRX), a life sciences company focused on developing diagnostic tests for cancer, today announced the closing of its previously announced underwritten public offering of 2.25 million shares of common stock at a public offering price of $5.00 per share. The net proceeds are expected to be approximately $10.6 million, after deducting underwriting discounts, commissions and estimated offering expenses payable by Volition. All of the shares in the offering were offered by Volition.
National Securities Corporation, a wholly owned subsidiary of National Holdings Corporation (NASDAQ: NHLD), is acting as sole book-running manager for the offering. Lake Street Capital Markets and The Benchmark Company, LLC have acted as advisors in the offering.
Volition intends to use the net proceeds of the offering for continued product development, clinical studies, product commercialization, working capital, and for other general corporate purposes.
Wohlgemerkt ohne FDA Zulassung. Die Performance Kennziffern wollen noch durch grosse US Studien beweisen werden. Hier fehlen noch andere ethnische Gruppen, wie Afro-Amerikaner, die die Spezifität herunter ziehen und ggfs. fällt wie bei ProColon die Spezifität mit zunehmender Alter. Ich frage mich warum die erst den fragmentierten schwierigen EU Markt angehen? weil sie Angst haben vor schlechteren Kennzahlen, die bei einer umfangreichen US Studie rauskommen könnten?
Ihre Zahlen von NuQ: 81% Sensitivität bei 78% Spezifität.
Nicht zu vergessen für die EU Zulassung hatte ProColon ebenfalls sehr gute Zahlen: Sensitivität 80-90% Spezifität: 88-99,3% (fast besser als Cologuard!). Ich bin gespannt was in der PAS Studie rauskommt (dauert noch ein paar Jahre).
www.medizin-zentrum-dortmund.de/de/uploads/...-107-septin9.pdf